Warsztaty z procedury oceny oddziaływania na środowisko
Zakończyła się pierwsza odsłona warsztatów Procedura oceny oddziaływania na środowisko – współpraca między organami administracji publicznej. Drugie spotkanie odbędzie się za tydzień, 29 października 2014 r.
W trakcie spotkania omówiono m.in. wymogi formalne wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i ich znaczenie dla postępowania administracyjnego, współpracę między organami w przypadku, gdy organem właściwym do wydania decyzji jest regionalny dyrektor ochrony środowiska, obowiązki organu właściwego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, screening i scoping (w szczególności co powinna zawierać karta informacyjna przedsięwzięcia, jaki jest cel scopingu i w jakich sytuacjach warto go przeprowadzać), a także uzgodnienia (w tym co powinien zawierać raport o oddziaływaniu na środowisko, jak weryfikować raport zgodnie z zakresem postanowienia o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, udział społeczeństwa, problemy z prawidłowym ustaleniem stron postępowania). Nie zabrakło również studium przypadku oddziaływania wybranych przedsięwzięć na poszczególne komponenty środowiska, a zwłaszcza kwestii prawidłowego określania faktycznego zagospodarowania terenu wokół inwestycji i konsekwencji jego złej kwalifikacji.
Warsztaty kierowane są do pracowników, którzy prowadzą postępowania administracyjne z zakresu wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz wydawania innych decyzji, w toku których przeprowadzana jest ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, bądź zajmują się opiniowaniem takich przedsięwzięć w toku procedury oceny oddziaływania na środowisko.
---------------------------------
Źródło, fot.: RDOŚ w Poznaniu